Els esquemes tenen diverses finalitats. Entre d’altres:
Per això considero que el procés de composició d’un esquema és útil pels estudiants. Es pot treballar tant a tutoria, com a tècnica d’estudi, com a llengua o taller d’escriptura.
En un curs de sisè l’he usat per sintetitzar un apartat d’un tema de Naturals. I he fet veure l’alumnat que l’esquema no apareix del no res. Ben al contrari, que hi ha un procés i que del primer esbós a l’esquema final pot haver-hi diferències.
De fet, en l’esquema que us enllaço a continuació, i que precisament tracta sobre els esquemes, vaig afegir imatges sobre dos esbossos previs del mateix esquema, perquè s’adonessin que també el mestre no escriu els esquemes a la primera. Alhora, perquè veiessin també que el mateix procés provoca que apareguin noves idees que em fan replantejar l’estructura, el disseny i el contingut del mateix.
Bé, aquí teniu l’esquema que vaig confeccionar per treballar, justament, com fer un esquema. He de dir que, pels de sisè, més que una tasca en profunditat, va ser una activitat de repàs. Espero que algú li faci servei.
- Extreure idees i conceptes clau d’una unitat o text.
- Ajuden a estudiar perquè faciliten la comprensió i la memorització.
- Poden servir per explorar idees o extreure’n de noves sobre un determinat contingut.
- Etc
Per això considero que el procés de composició d’un esquema és útil pels estudiants. Es pot treballar tant a tutoria, com a tècnica d’estudi, com a llengua o taller d’escriptura.
En un curs de sisè l’he usat per sintetitzar un apartat d’un tema de Naturals. I he fet veure l’alumnat que l’esquema no apareix del no res. Ben al contrari, que hi ha un procés i que del primer esbós a l’esquema final pot haver-hi diferències.
De fet, en l’esquema que us enllaço a continuació, i que precisament tracta sobre els esquemes, vaig afegir imatges sobre dos esbossos previs del mateix esquema, perquè s’adonessin que també el mestre no escriu els esquemes a la primera. Alhora, perquè veiessin també que el mateix procés provoca que apareguin noves idees que em fan replantejar l’estructura, el disseny i el contingut del mateix.
Bé, aquí teniu l’esquema que vaig confeccionar per treballar, justament, com fer un esquema. He de dir que, pels de sisè, més que una tasca en profunditat, va ser una activitat de repàs. Espero que algú li faci servei.
No hay comentarios:
Publicar un comentario